kolmapäev, 17. detsember 2014

Elust Afganistaanis

   Koolis toimub Maailmahariduse nädal, mille raames oleme 3. klassis põhiliselt rääkinud elust Afganistaanis. Uurisime kõigepealt ise selle kauge ja maailma üheks vaesemaks riigiks peetud maa kohta ning tegime plakateid, seejärel olime moeloojate rollis ning eile avanes meil võimalus näha ja kuulda muljeid meile külla tulnud Madiselt. Tema on ise kolmel korral Afganistaanis EstCoy´ga viibinud ja jagas oma elukogemust. 
Lapsed said esitada neile huvipakkuvatel teemadel küsimusi ja neid oli väga palju, mõned küsimused jäidki vastuseta, sest kahest koolitunnist jäi väheks sellel teemal rääkimiseks. 
Lapsed said katsuda Afganistaanist kaasa toodud asju, uurida kaarti ning vaada Etv-s tehtud filmi EstCoy missioonist Afganistaanis.



Meil käis külas mees Afghanistaanist. Tema nimi oli Madis. 
Ta rääkis, et Afghanistaanis on tegelikult väga ilus loodus. 
Madis näitas kõige suuremat ja kõige väiksemat padrunit, mida nad sõjaväes olid kasutanud. 
 Vaatasime ka filmi, kus oli näidatud sõdurite õppust Lätis.  Hiljem näidati filmis ka sõda. Poisid küsisid Madise käest väga palju küsimusi. Kogu Afghanistaan on väga põnev.
Janeli


 Sain teada, et Afganistaanis on riigipolitsei, kes võib võta selle, mida ta tahab. Afganistaanis on naistel  varjamiseks sinine riietus. Afganistaanis on  külapolitsei, kellel on tavaline Afganistaani riietus. Seal pannakse pomme, mis võivad minna lõhki, kui sa sinna peale astud. Afganistaanist voolab läbi jõgi. Madis näitas meile üht filmi. Seal oli väljaõpe ja näitas, milline elu seal on. Et seal kasvatatakse narkootikume. Ta näitas meile suurt padrunit.Mulle meeldis.
Anete

Meil käis täna Afghanistaanis viibinud mees. Ta rääkis meile Afghanistaanist.  See oli väga põnev. Ma sain teada, et millest on tehtud sinine värv millega seal riideid värvitakse. Ma sain ühte püssikuuli ka katsuda. Pärast vaatasime ka filmi. See film oli tõesti tore, tahaksin suurena ka Afghanistaani minna. Mulle väga meeldis. 
Elgitha

Afganistaanist tuli meile külla üks mees. Ta rääkis meile kuidas elavad Afganistaanis inimesed. Ta rääkis meile sõjast. Ta ütles kui halvades elamistingimustes elavad inimesed. Ta käis ise ka sõjas. Ta näitas meile lõpus filmi. Ta andis laste küsimustele   vastused. Ta rääkis meile relvadest. Afganistani pealinn on Kabul. Mehe nimi on Madis.

Kevin 

Meil käis täna Madis koos oma lastega. Mina teadsin Madist, kuna ta töötas koos minu isaga. Ning ta käis minu 2.a. sünnipäeval.
Me vaatasime filmi.
Seal filmis näidati elamistingimusi. Ning seal tarvitatakse narkootikume. Kui sa võtad kolm Eestit on seal nii palju narkootikumide põldusid. Naised kannavad siniseid riideid. Riideid värvitakse nende pissiga.
Minule meeldis see väga!
 Kärolin

Meile tuli üks mees külla, kelle nimi oli Madis. 
Madis käis Afganistaanis missioonil. Ta rääkis, kuidas inimesed teevad raha nimel peaaegu kõike. Afganistaani  lapsed käivad  ühe targa mehe juures õppimas. Madis  oli ühel missioonil kuus või seitse kuud. Afganistaanis on politsei, kes on väljaõppinud. Aga on ka tavalised inimesed, kes lihtsalt heast peast hakkavad politseiks. Afganistaani naised kannavad riideid, millest pole näha  inimese nägu ega ülejäänud keha. Mulle meeldis Madist kuulata.
Liis 

Selle mehe nimi, kes meil täna külas käis oli Madis.
Õppisin seda, et  külaelanikelt saab tegelikult palju infot.
Meile näidati Afganistaani kaarti. Kaardi peal oli enamus kõrbe maastik.
Lisaks vaatasime filmi. Filmis nägime kassi, kes oli Coca-Cola kastis.    Madis rääkis seda, et kui sa tahad olla Afganistaani sõdur siis pead neli kuud tööd tegema. Meile näidati padrunit. See oli väga pirakas.
Mihkel

Afganistaanis  on kõrbes sellised majad, mis on hästi suure müüriga. Need majad on savist ja põhust. Enne kui Madis sai Afganistaani pidi 4 kuud olema õppustel. Nendel on lubatud püssist lasta ainult 5 cm kuule. Me saime katsuda hästi suurt kuuli. 
Meile näitati videot. Ma sain teada milline näeb välja soomuk. Ma sain teada milline näeb välja täpsus püss. Me nägime videos basuukat. Siis sain teada, et peaaegu kõigil taludel on relvad. Ma sain teada, et pommid on maa alla peidetud. Mulle meeldis see mees.
Mihkel Reginald

Afganistaanlased söövad viinamarju ja joovad magusat teed. Afganistaani sinine värv on tehtud pissist. Afganistanni tavaline päev on see, kui lapsed õues ringi jooksevad või õues õpivad. Sõjaväelased võtavad ühe talu ööbimiseks.  Inimesed seal ehitavad oma maja ümber müüri, sest kui tuleb liivatorm ja müüri pole murrab ta maja. Afaganistaanis on kõik usklikud. Kui oled abielus riietab su mees sind niiviisi, et su silmi on ainult näha. Afganistaanlased on taimetoitlased. Afganistaan on tegelikult väga ilus. 
Mulle meeldis see esitlus
 Mirta

Mulle meeldis kõige rohkem kui nad õppuseid tegid.  Mulle jäi meelde see kõige suurem kuul, mis oli natukene raske. Ja ma sain teada, et afganisaanis ei ole nii suuri masinaid kui meil soomukid. Ja ma nägin, et seal ei olnud nii suuri väravaid, siis sõideti sein maha. Ja sea elamistingimused on väga kehvad.
Raikko

Afganistaanist sain ma teada, et seal ei ole selline elu nagu Eestis. Seal on hoopis teised inimesed ja elukohad. 
Kui naine on oma mehega abiellunud, siis mees tahab, et naine käiks sinistes riietes ringi, sest siis on naine varjatud ja teine mees ei saa teda endale võtta. 
Seal ei ole sama söök mis meil, seal on üldse teine toit. 
Mulle meeldis kõige rohkem see video, mis meile näidati. 
Mulle meeldis ka padrun. 
Kui järgmine kord mingi jutt on, siis ma soovitan ka teistel tulla.
Stella



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Aasta 2017 märksõnad

 Janeli  Kevin  Kärolin  Liis  Mihkel  Mirta Ott Anete